1 מאי

הובלת מטען מעל המשקל המותר

כידוע לכל כי עלות הובלה/גרירה של רכב או מטען בנויה עפ”י משקל ומרחק. אנו נתקלים לא פעם כי הלקוח מוסר מידע שגוי במתכוון באשר למשקלו האמיתי של מטען, רכב עמוס וציוד מכני הנדסי. אנו כחברת גרר חשובה לנו אמינות הלקוח במידע חיוני זה, שכן הוא לא רק קובע את עלות הגרירה, בראש ובראשונה היא שליחת גרר מתאים לסוג וגודל המטען. כדוגמא: אם משקל המטען הוא 10 טון, והלקוח ציין כי משקלו 8 טון, ונשלח גרר להעמיס משקל מורשה עד 8 טון, אזי הגרר העמיס 2 טון חריגה מעבר לנדרש שהם מהווים 25% חריגה.

סעיף 85(א)(5) לתקנות התעבורה קובע: המשקל הכולל של הרכב והמטען המובל בו לא יעלו על המשקל הכולל המותר ועל המטען המורשה לפי רישיון הרכב והעומס על הסרנים לא יעלה על העומס המרבי שנקבע לפי תקנות אלה או בידי יצרן הרכב, לפי הנמוך יותר. מדובר בעבירה הנפוצה בדרך כלל בקרב נהגי משאיות.

מה עלול לקרות אם מעמיסים משקל יתר, משקל יתר על המשאית פירושה הגברת העומס על כל מכלול המתלה, מהשלדה ועד הצמיג, כמו גם שחיקת בלמים בצורה מהירה יותר, המנוע , והפחתת האחיזה על הכביש, ולבסוף לא עלינו הדבר עלול להביא לתאונה קשה…

אין שום סיכוי שבמצב של משקל עודף הרכב יוכל לעצור בזמן במצב שבו תידרש לבלימת פתע.

כמו בעבירת מהירות, הענישה נקבעת בהתאם לגובה החריגה מהמותר בחוק, בו נתפס הנהג, כאשר עד לסף מסוים על הנהג לשלם קנס, או לחילופין יכול הנהג לבקש להישפט בבית המשפט לתעבורה. רמות הענישה כדלקמן: כשהמשקל הכולל של הרכב והמטען המובל בו לא עולים ב- 25% על המשקל הכולל המותר, ירשם לנהג דו”ח מסוג ברירת משפט. במקרה של חריגה במשקל של 25% או יותר, יוזמן הנהג לדין, דהיינו לבית המשפט לתעבורה במקרה כזה, אף ניתן לפסול אותו בפסילה מנהלית לתקופה של 30 ימים.י

הכותב: אבי קידר מנהל קשרי לקוחות גרר-חיים שינוע מתקדם בע”מ

חייג 1-800-248-511 וקבל שירות גרירה, חילוץ והובלה

בניית אתר: אתרים