1 מאי

הובלת מטען מעל המשקל המותר בחוק

כידוע לכל עלות הובלה/גרירה של רכב או מטען בנויה עפ"י משקל ומרחק. אנו נתקלים לא פעם בלקוח שמוסר מידע שגוי במתכוון באשר למשקלו האמיתי של מטען, רכב עמוס וציוד מכני הנדסי. לנו כחברת גרר חשובה אמינות הלקוח במידע חיוני זה, שכן בכך לא רק נקבעת עלות הגרירה, אלא בראש ובראשונה שליחת גרר מתאים לסוג וגודל המטען.

לדוגמא: אם משקל המטען הוא 10 טון, והלקוח ציין כי משקלו 8 טון, ונשלח גרר להעמיס משקל מורשה עד 8 טון, אזי הגרר העמיס 2 טון חריגה מעבר לנדרש,שהם מהווים 25% חריגה.סעיף 85(א)(5) לתקנות התעבורה קובע: המשקל הכולל של הרכב והמטען המובל בו לא יעלו על המשקל הכולל המותר, ועל המטען המורשה לפי רישיון הרכב. והעומס על הסרנים לא יעלה על העומס המרבי שנקבע לפי תקנות אלה או בידי יצרן הרכב, לפי הנמוך יותר. מדובר בעבירה הנפוצה בדרך כלל בקרב נהגי משאיות.

מה עלול לקרות אם מעמיסים משקל יתר? משקל יתר על המשאית פירושו הגברת העומס על כל מכלול המתלה, מהשלדה ועד הצמיג. כמו גם שחיקת הבלמים בצורה מהירה יותר, המנוע, והפחתת האחיזה על הכביש. לבסוף לא עלינו, הדבר עלול להביא לתאונה קשה. אין שום סיכוי שבמצב של משקל עודף הרכב יוכל לעצור בזמן, במצב שבו תידרש לבלימת פתע. כמו בעבירת מהירות הענישה נקבעת בהתאם לגובה החריגה מהמותר בחוק, בו נתפס הנהג, כאשר עד לסף מסוים על הנהג לשלם קנס, או לחילופין יכול הנהג לבקש להישפט בבית המשפט לתעבורה. רמות הענישה כדלקמן: כשהמשקל הכולל של הרכב והמטען המובל בו לא עולים ב-25% על המשקל הכולל המותר, ירשם לנהג דוח מסוג ברירת משפט. במקרה של חריגה במשקל של 25% או יותר, יוזמן הנהג לדין, דהיינו לבית המשפט לתעבורה. במקרה כזה, אף ניתן לפסול אותו בפסילה מנהלתית לתקופה של 30 ימים.

הכותב: אבי קידר מנהל שיווק וקשרי לקוחות "גרר חיים שינוע מתקדם בע"מ"

חייג 1-800-248-511 וקבל שירות גרירה, חילוץ והובלה

בניית אתר: אתרים